אודיל רוזנפלד
  • בית
    • אודותיי
    • פעילויות קרובות
    • הרצאות
  • גמילה מחיתולים
    • יועצת גמילה מחיתולים
    • “אני, רק שאלה” גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
  • קורסים אונליין
    • גמילה מחיתולים – התוכנית המלאה
    • איך מתחילים גמילה מחיתולים
    • גמילה מחיתולים קקי
  • הדרכת הורים
    • סדנה להורים בגישת אדלר
      • נושאים בסדנאות הורים
      • שאלות נפוצות
    • הדרכת הורים פרטנית
    • ייעוץ שינה
      • שאלות נפוצות
    • “אני, רק שאלה” – לשאלות קטנות
    • טיפול EFT
    • פעילויות קרובות
  • הרצאות
    • פעילויות קרובות
    • הרצאה להורים – הצטרפות תינוק למשפחה
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גיל שנתיים
  • הורים מספרים
    • סדנאות הורים
    • הדרכת הורים פרטנית / יעוץ שינה
    • הדרכה בגמילה מחיתולים / הרטבה
    • הרצאות
    • מטופלים מספרים על טיפולי EFT
  • מאמרים
    • גמילה מחיתולים, גמילה מקקי
    • תינוקות ופעוטות
    • גילאי גן ובית-ספר
  • צור קשר
  • בית
    • אודותיי
    • פעילויות קרובות
    • הרצאות
  • גמילה מחיתולים
    • יועצת גמילה מחיתולים
    • “אני, רק שאלה” גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
  • קורסים אונליין
    • גמילה מחיתולים – התוכנית המלאה
    • איך מתחילים גמילה מחיתולים
    • גמילה מחיתולים קקי
  • הדרכת הורים
    • סדנה להורים בגישת אדלר
      • נושאים בסדנאות הורים
      • שאלות נפוצות
    • הדרכת הורים פרטנית
    • ייעוץ שינה
      • שאלות נפוצות
    • “אני, רק שאלה” – לשאלות קטנות
    • טיפול EFT
    • פעילויות קרובות
  • הרצאות
    • פעילויות קרובות
    • הרצאה להורים – הצטרפות תינוק למשפחה
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גיל שנתיים
  • הורים מספרים
    • סדנאות הורים
    • הדרכת הורים פרטנית / יעוץ שינה
    • הדרכה בגמילה מחיתולים / הרטבה
    • הרצאות
    • מטופלים מספרים על טיפולי EFT
  • מאמרים
    • גמילה מחיתולים, גמילה מקקי
    • תינוקות ופעוטות
    • גילאי גן ובית-ספר
  • צור קשר

כיתה א’ – תום עידן התמימות?

אודיל רוזנפלד במאמר מעולה: כיתה א' – תום עידן התמימות?

המעבר לכיתה א’ הוא אחד המעברים המשמעותיים בחיי הילד, הוא נכנס למערכת בה כללי המשחק נוקשים ושונים מאלו שהכיר עד עכשיו. מערכת שעתידה לתת הערכה להישגיו הלימודיים והחברתיים.

כיתה א’ – הכנה מציאותית

הדרישות בבית ספר שונות מהגן גם מבחינת הילד וגם מבחינתנו. הילד חייב להגיע בזמן, רשימת הציוד מחייבת, תלבושת אחידה, הכנת שיעור בית. כל אלו עשויים להלחיץ אותנו ההורים כי בעצם הם מחייבים גם אותנו לעמוד בהם. הכנת הילד צריכה להיות מציאותית, נציין את ההבדלים בין מה שהוא מכיר בגן לבין בית הספר, על מנת שידע לקראת מה הוא הולך הילד ונמנע מהפחדה עם הצגת בית הספר כמקום נוקשה ומאיים ולהסתפק בציון.

איך מצמצמים את הלחץ והויכוחים בהתארגנות הבוקר?
כניסת הילד לבי”ס מייצרת בהרבה בתים גורם מתח נוסף בהתארגנות הבוקר. הילד חייב להגיע בזמן לבית הספר! כדי לצמצם את הויכוחים והחיכוכים בבוקר נתארגן בהתאם:

  • נכין רשימת משימות נדרשות בהתארגנות הבוקר.
  • נעביר לערב הקודם משימות שאפשר לבצע מבעוד מועד.
  • ניתן לילד לקבוע את הסדר בו הוא רוצה לבצע את המשימות.
  • נקנה לו שעון מעורר ונלמד אותו להשתמש בו, תוך שהוא בוחר את השעה בה הוא רוצה להתעורר. (בבוקר, לא נוותר על חיבוק ונשיקה גם אם הילד התעורר מהשעון.)
  • נבנה יחד טבלה עם רשימת המשימות ונתלה אותה במקום בולט בבית.

כיתה א’ – אוי, שיעורי בית

זהו אחד מנושאי הויכוח הרווחים בין הורים לילדים בגילאי בי”ס. שיעורי הבית נועדו לתרגול החומר הנלמד בכיתה אבל חשיבותם העיקרית היא ללמד את הילד אחריות מה היא. ההתנהלות נכונה עם שיעורי הבית, כבר מתחילת הדרך, תוכל לבסס אחריות זו אצל הילד:

  • בתחילת השנה נהיה יותר מעורבים כדי לעזור לו לבנות הרגלי למידה טובים, ובהדרגה נתרחק ונעביר את האחריות אליו.
  • יחד עם הילד נבדוק מהו המקום המתאים ביותר בבית לשבת לעשות שיערי בית. הרבה ילדים מעדיפים להכין שיעורי בית בחברותה, מאשר להיות סגורים בחדר שלהם.
  • נקבע את שעת הכנת השיעורים ביחד. אם הילד מציע שעה שנראית לנו לא נוחה, ניתן לו להתנסות כדי שהוא יחווה וילמד את השעות המתאימות לו.
  • נעזור בארגון סביבת עבודה ונקרא לו את ההוראות כל עוד הוא לא יודע לקרוא אותן בעצמו.
  • נהיה בסביבה כדי שיוכל לקרוא לנו אם יזקק לעזרה.
  • המעורבות שלנו תפקידה לזהות קשיים במידה וקיימים ולא להיות שוטר שבודק אם הילד הכין שיעורים. את התוצאות של אי עשיית שיעורים נשאיר למערכת החינוך.

עולם של מדידה

בית הספר הוא מערכת בה הילד נמדד באופנים רבים. מצד המערכת ישנה מדידה של יכולת ההתמודדות הרגשית והחברתית, והן מדידה שכלית על ידי שיעורי בית ומבחנים.
מצד שותפים לספסל קיימת גם מדידה, של מי טוב יותר, למי יש יותר חברים, ומי יש תיק ממותג וכו.
הילדים שלנו זקוקים שנמשיך לראותו ללא המדידה הזו, אלא על המהות שלהם. בית הספר הוא אמנם מסגרת משמעותית בתוכה הם נדרשים להשתלב, אך בילד שלנו יש צדדים רבים שלא כולם באים לידי ביטוי או מוערכים במסגרת זו. את אותם צדדים, אנחנו ההורים צריכים לראות ולהזכיר לו ללא קשר למידת הצלחתו במסגרת בית הספר.

לסיכום:

בית הספר, עבור ילדנו, הוא חלק מבית הספר של החיים. בין אם אנחנו אוהבים את המערכת ובין אם לא, אנחנו כאן המלווים שצריכים לשים בצד את חוויות הילדות שלנו מבית הספר וחוויות העבר מול המערכת ולהיות, שם יחד עם הילד שלנו, בחוויות שאישיות שלו.
מהרגע שהילד מתחיל כיתה א’, הנושא מעסיק אותנו מאוד. לכן אני בוחרת לדון בסדנאות ההורים גם בהתנהלות מול הילדים בנושא בית הספר.

eft טיפול אדלר הדרכת הורים בית ספר בית ספר להורים גבולות לילדים הדרכת הורים אדלר הורים וילדים הכנה לכיתה א הנחיית הורים הסתגלות לגן הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים טיפול משפחתי כישורים חברתיים כיתה א' מיומנויות חברתיות מכון אדלר הדרכת הורים מעברים סדנת הורים סמכות הורית פורום הורות פחדים אצל ילדים פחדים של ילדים קנאה בין אחים תחילת שנה בגן
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

איך לשכנע ילד לעשות קקי בשירותים - תוכנית אינטרנטית
אני בטלוויזיה
רוצים לקבל עדכונים ישירות למייל?
מאמרים

ישורת אחרונה לקראת תחילת שנת לימודים

איך נעזור לתינוקות וילדים להתחיל את השנה ברגל

אדלר הדרכת הורים

קניות בסופר, נחשב זמן איכות עם הילד?

האם חשוב לשחק משחקי קופסה עם ילדים? כשהילדים

מציאות בעידן הקורונה 4 – להפעיל את הגוף

איך נעזור לילדים לווסת את החושים גם בימי

מציאות בעידן הקורונה 3 – הקשבה

איך נחזק את הילדים שלנו אז כל יום

מציאות בעידן הקורונה 2 – תחושת ערך

איך מאפשרים לילדים להיות משמעותיים גם במצב מורכב

מציאות בעידן הקורונה 1 – תיווך לילדים

איך מתווכים לילדים את המצב בעקבות הקורונה מציאות

אודיל רוזנפלד, הנחית הורים

אם תמשיכי להתנהג ככה לא יבואו אליך יותר חברים

במהלך סדנה להורים דיברנו על חלופות לעונשים ואחת

אודיל רוזנפלד מנחת הורים, הדרכת הורים

איך לחגוג בצורה קצת אחרת שנת בר מצווה ובת מצווה #2

לקריאת הפוסט הקודם בנושא בר מצווה: איך לחגוג בצורה

אודיל רוזנפלד - מנחת הורים בגישת אדלר על פורטנייט ואסטרטגיה

על פורטנייט, אסטרטגיה והורות

הילד לא רוצה לפגוש חברים? אוכל בשניות ורץ

על הורות והתנהלות בוקר, אודיל רוזנפלד - מנחת הורים בגישת אדלר

על הורות והתנהלות בוקר

התנהלות בוקר…בחלק מהבתים, מדובר בפעילות מאתגרת.אתם לחוצים לצאת

« הקודם עמוד1 עמוד2 עמוד3 עמוד4 עמוד5 הבא »
הצטרפו אלינו בפייסבוק
פוסטים אחרונים
  • ישורת אחרונה לקראת תחילת שנת לימודים
  • קניות בסופר, נחשב זמן איכות עם הילד?
  • מציאות בעידן הקורונה 4 – להפעיל את הגוף
  • מציאות בעידן הקורונה 3 – הקשבה
  • מציאות בעידן הקורונה 2 – תחושת ערך
  • מציאות בעידן הקורונה 1 – תיווך לילדים
  • אם תמשיכי להתנהג ככה לא יבואו אליך יותר חברים
  • איך לחגוג בצורה קצת אחרת שנת בר מצווה ובת מצווה #2
  • על פורטנייט, אסטרטגיה והורות
  • על הורות והתנהלות בוקר
  • ניוזלטר אוגוסט 2018
  • ימים ראשונים בגן בלי חיתול
  • האמת? שקר!
  • 10 כללים להצבת חוקים וגבולות מוצלחים בבית
  • איך לעזור לילד להפסיק לבכות
אודיל רוזנפלד .B.Sc

מנחת הורים מוסמכת ע"י מכון אדלר
יועצת גמילה מחיתולים
יועצת שינה
מטפלת בשיטת EFT
054-2455815
צור קשר

קידום אתרי וורדפרס
הוקם באהבה ע"י חברת מאצ'מור מתמחים ב- בניית אתרי וורדפרס

גמילה מחיתולים – הדרכה אינטרנטית

ארזתי עבורך את כל הידע והניסיון המקצועי שלי,

בהדרכה אינטרנטית להכנה וליווי ילדים בגמילה מחיתולים

וכל זה יכול להיות אצלך בלחיצה על הקישור!

קורס אונליין – גמילה מחיתולים

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס