שמות רבים, שליליים בעיקר, הוענקו להתנהגות של ילדים בני שנתיים,
Terrible two, גיל ההתבגרות הראשון, הגיל הנורא
אולי שמענו על האתגרים שהגיל מזמן בטרם הילד/ה /פרטי/ת שלי הגיע/ה אליו,
אבל בכל מקרה, הסממנים מופיעים בהפתעה.
היא צורחת בגלל שלחצתי על הכפתור של המעלית
הוא צועק באמצע הקניון כי לא קניתי גלידה
היא מסרבת שאפשיט אותה לפני אמבטיה, מסרבת להיכנס לאמבטיה,
ואחרי חצי שעה היא צורחת כשאני רוצה להוציא אותה משם.
זה השלב שיש לכם פעוט/ה בבית, כבר לא תינוק/ת, אבל לא ממש ילד/ה.
אולי ניסיתם להמשיך את שגרת היום מבלי להתחשב ברצונותיה/יו. אולי חשבתם שזה יעבור…
אבל לא, זה כאן כדי להישאר, לפחות לתקופה הקרובה ולפעמים מרגיש שהבית הפך לשדה קרב –
אתם מצד אחד והילד/ה מצד שני. ממש מלחמה, על כל דבר.
כדי להחזיר את הרוגע למשפחה, נדרשת מאיתנו התארגנות להתנהלות אחרת.
את זה בטח כבר הבנתם.
אבל מה זה אומר אחרת? מה לעשות?
לתת לילד/ה להחליט?
לוותר לו/ה?
לשם כך יצרתי עבורכם את ההרצאה:
כל מה שריצתם לדעת על התנהלות עם ילדים סביב גיל שנתיים:
על מה נדבר בהרצאה:
עם מה תצאו מההרצאה:
משך ההרצאה: שעה וחצי
ההרצאה מתאימה להורים ולצוותי חינוך
ניתן לתאם הרצאה להורים בגני ילדים ומעונות, מרכזים קהילתיים ומרכזי הורות
ואפשר לאסוף מספר הורים ולקיים הרצאה אינטימית בבית מארח.
אודיל רוזנפלד