אודיל רוזנפלד
  • בית
    • אודותיי
    • פעילויות קרובות
    • הרצאות
  • גמילה מחיתולים
    • יועצת גמילה מחיתולים
    • "אני, רק שאלה" גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
  • קורסים אונליין
    • גמילה מחיתולים – התוכנית המלאה
    • איך מתחילים גמילה מחיתולים
    • גמילה מחיתולים קקי
  • הדרכת הורים
    • סדנה להורים בגישת אדלר
      • נושאים בסדנאות הורים
      • שאלות נפוצות
    • הדרכת הורים פרטנית
    • ייעוץ שינה
      • שאלות נפוצות
    • "אני, רק שאלה" – לשאלות קטנות
  • הרצאות
    • פעילויות קרובות
    • הרצאה להורים – הצטרפות תינוק למשפחה
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גיל שנתיים
  • הורים מספרים
    • סדנאות הורים
    • הדרכת הורים פרטנית / יעוץ שינה
    • הדרכה בגמילה מחיתולים / הרטבה
    • הרצאות
    • מטופלים מספרים על טיפולי EFT
  • מאמרים
    • גמילה מחיתולים, גמילה מקקי
    • תינוקות ופעוטות
    • גילאי גן ובית-ספר
  • צור קשר
  • בית
    • אודותיי
    • פעילויות קרובות
    • הרצאות
  • גמילה מחיתולים
    • יועצת גמילה מחיתולים
    • "אני, רק שאלה" גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
  • קורסים אונליין
    • גמילה מחיתולים – התוכנית המלאה
    • איך מתחילים גמילה מחיתולים
    • גמילה מחיתולים קקי
  • הדרכת הורים
    • סדנה להורים בגישת אדלר
      • נושאים בסדנאות הורים
      • שאלות נפוצות
    • הדרכת הורים פרטנית
    • ייעוץ שינה
      • שאלות נפוצות
    • "אני, רק שאלה" – לשאלות קטנות
  • הרצאות
    • פעילויות קרובות
    • הרצאה להורים – הצטרפות תינוק למשפחה
    • הרצאה להורים – גמילה מחיתולים
    • הרצאה להורים – גיל שנתיים
  • הורים מספרים
    • סדנאות הורים
    • הדרכת הורים פרטנית / יעוץ שינה
    • הדרכה בגמילה מחיתולים / הרטבה
    • הרצאות
    • מטופלים מספרים על טיפולי EFT
  • מאמרים
    • גמילה מחיתולים, גמילה מקקי
    • תינוקות ופעוטות
    • גילאי גן ובית-ספר
  • צור קשר

איך גורמים לילד להפסיק להרביץ

אודיל רוזנפלד | איך גורמים לילד להפסיק להרביץ? מנחת הורים בגישת אדלר

"התקשרו אלי מהגן שתומר שוב הרביץ לילד אחר. זה אחרי שהבוקר אמרתי לו שלא ירביץ ושיתנהג יפה ואתמול הלכנו לגן שעשועים כי הגננת אמרה שהוא חטף את הטרקטור והרביץ איתו. ואז הוא נתי לי סטירה. אוף, מה אני עוד יכולה לעשות? שום דבר לא עוזר!"
היא היתה על סף דמעות, וציפתה לפתרון הקסם שאציע לה.

הורים חושבים שעליהם להפסיק לאלתר גילויי אלימות של ילדיהם כדי שאלו ילמדו באופן חד משמעי שלא מרביצים.
הענין הוא שנזיפות או אף החזקת היד של הילד כדי למנוע ממנו להרביץ, אינם באמת מפסיקים את התופעה. וההורה מוצא עצמו אומר שוב ושוב לילד "זה לא נעים לי" ולבסוף מרים את הקול בתסכול.

 

למה ילדים מתבטאים בתוקפנות
בגילאי שתיים-שלוש הילד נמצא בשלב האגוצנטרי בו הוא אינו מבין למה הוא לא יכול לחטוף משחק שהוא רוצה רק בגלל שילד אחר אוחז בו או למה הוא צריך לחלוק את המשחקים שלו עם ילד אחר שהוא מארח בביתו.
• ילדים מבטאים בתוקפנות את תחושות התסכול והכעס שלהם, ודרכה הם מעבירים מסר של קושי או של רצון להתייחסות ותשומת לב.
• ילד שגדל בבית בו ההורים מתבטאים בדרך תוקפנית ע"י צעקות או שימוש בכוח על מנת להשיג מטרה מסוימת (לדוגמה: להכניס ילד לאמבטיה, או לעגלה), ילמד שתוקפנות היא דרך פעולה בשעת כעס. הילד יושפע יותר ממעשי ההורה מאשר מההסברים שאסור להרביץ או לחטוף.
• כשהורים נמנעים מלבקש מהילד לבצע משימות כדי לחסוך לעצמם את גילויי האלימות או לחילופין מבקשים מילדים אחרים במשפחה לוותר לו, הם לא עוזרים לו. להיפך הילד לומד שהתוקפנות שלו משתלמת והוא ימשיך בה.
• ילד שחווה חוסר גבולות ותגובות לא עקביות לגילויי אלימות, ימשיך להשתמש בתוקפנות. כשהורה אחד מגיב בוותרנות והורה שני מגיב בנוקשות, או שההורה מגיב על פי מצב רוחו, לפעמים זה בסדר ולפעמים זה אסור. מסר לא ברור ועקבי לילד לגבי מה מותר ומה אסור עשוי לעודד את המשך התוקפנות.
• ילד מביע תוקפנות בתגובה הפוכה וכהסוואה לתחושת חולשה או חוסר אונים שלו.

 

ילד שמרביץ הוא ילד שקשה לו
ילד המביע את צרכיו או את רצונותיו בתוקפנות הוא ילד שלא מוצא דרך אחרת להביע אותם או שיש לו רווח בהתנהגות זו.
אם נוכל לראות את הדברים מנקודת מבט זו, נוכל גם להיות יותר אמפתים ולהגיב הצורה יעילה ובונה.
תפקידנו להעביר מסר ברור יחד עם יחס מכבד לאותו ילד.

 

אז מה אפשר לעשות כדי שילד יפסיק להרביץ?
• הילד עייף? – אם שמתם לב שהילד מביע בתוקפנות כשהוא עייף או רעב, דאגו לשעות שינה מספקות ולמניעת מצבי רעב. ילד יתקשה למצוא דרך חלופית, מאופקת יותר כשהוא עייף או רעב.
• אפשרו ביטוי במילים – אם הילד מבטא את הכעס במילים או את רגשותיו השליליים, אפשרו זאת. מתן לגיטימציה לרגש שלילי מחזק ומרגיע את הילד.
• למתן את התגובה – כשאנחנו כועסים, צועקים ונוזפים הילד שלנו מקבל הרבה התייחסות אישית ותחושת ערך (כן, כן). אלו דברים שאנחנו רוצים שיקבל מאיתנו אבל בדרכים אחרות. אז קודם כל, להגיב במתינות על גילויי תוקפנות.
• חיזוקים חיוביים – לקחנו את ההתייחסות האישית מגילויי התוקפנות, נעניק אותה בסיטואציות של התנהגות חיובית. גם אם זה דברים קטנים, הילד קם מחויך בבוקר, הוא עזר לנו להלביש אותו. הוא לקח את תיק הגן שלו בעצמו.
ציינו בפניהם במה זה עזר להם ולכם. לא מספיק להגיד "היית נהדר / נפלא".
• חזקו אותם על הכוח שלהם – אם הוא חופר בור בחול, או פותח מכסה של קופסה, ציינו את הכוח שלו ואיך שימוש חיובי בכוח תורם לו.
• הציבו גבול עקבי וברור – "לא מרביצים. זה כואב." בלי לצעוק, בלי לצחוק, בלי להאשים או להשפיל. כשאתם צועקים, אתם לא מביעים סמכות, להיפך הילד שלכם מרגיש את חוסר האונים שלכם וזה מחליש גם אותו.
• עזרו לו למצוא דרכים נוספות לבטא קושי – ילד שמביע תסכול או כעס בתוקפנות הוא ילד שעצורה בו אנרגיה שלילית. אנחנו עסוקים בלעצור אותו והוא שומע הרבה מה "אסור" אבל חשוב שהאנרגיה הזו תצא החוצה. נחשוב על חלופות לגיטימיות ובזמן רגוע נלמד אותו מה אפשר לעשות כשכועסים. הנה כמה אפשרויות: לקשקש עם גיר על דף, לרוץ בחוץ, לקפוץ בטרמפולינה, לשחק בכדור, להכות בשק איגרוף, לקרוע ניירות שלא צריך.
• המנעו משיפוטיות – כשילדים מביעים אלימות אחד כלפי השני, הפרידו בינהם מבלי לשפוט מי האשם ומי המסכן.
• הגננת מדווחת? לא ליד הילד – כשהילד מביע תוקפנות בגן, בוודאי תקבלו דיווח על כך מהגננת. בקשו לקבל את הדיווח בטלפון ולא לילד הילד. כדי לאפשר לכם להיפרד ממנו בבוקר או לקבל את פניו אחר הצהריים בצורה נעימה ורגועה.

לסיכום: אין ספק שלא נעים לקבל דיווח מהגננת שהילד הרביץ שוב בגן או לחטוף ממנו בעיטה בעצמכם. אבל זיכרו, חינוך מתרחש במגוון דרכים ובמהלך כל היום. תגובות מחושבות והשקעה בלימוד דרכים אלטרנטיביות, יביאו לתוצאה אפקטיבית יותר מאשר נזיפה וכעס על הילד. ואם התופעה נמשכת ומייצרת בינכם לבין הילד כעסים, אני ממליצה לפנות לקבלת הדרכה מקצועית בנושא.

[divider]

eft טיפול גבולות לילדים הנחיית הורים הסתגלות לגן הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים טיפול משפחתי יחסים בן הורים לילדים ילד מרביץ מיומנויות חברתיות מריבות עם ילדים סמכות הורית פורום הורות קנאה בין אחים
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

איך לשכנע ילד לעשות קקי בשירותים - תוכנית אינטרנטית
אני בטלוויזיה
רוצים לקבל עדכונים ישירות למייל?
מאמרים

ניוזלטר פסח תשפב

איך למנוע פספוסים בנסיעות הילד בתהליך גמילה מחיתולים

מה עושים בנסיעות עם ילד בגמילה מחיתולים

הילד נפרד מהחיתול וצריך לנסוע ליל הסדר מתקרב,

אביב הגיע גמילה מחיתולים באה

ניוזלטר אביב הורים יקרים,  אני מזמינה אתכם להרצאה

גילוי מוקדם של סוכרת נעורים

יש לי ילד מתוק

14.11.2021 יום הסוכרת הבינלאומי בחיי שלא דמיינתי אי

ניוזלטר ראש השנה תשפ"ב

ניוזלטר ראש השנה תשפ"ב הורים יקרים, אני מאחלת

ניוזלטר אוגוסט 2021

ניוזלטר חודש אוגוסט הורים יקרים, גם עלי השפיעה

מה באמת ילדים צריכים מההורים

ילדים לא מתנהגים יפה ילדים מתנהגים לעיתים בצורה

ישורת אחרונה לקראת תחילת שנת לימודים

איך נעזור לתינוקות וילדים להתחיל את השנה ברגל

אדלר הדרכת הורים

קניות בסופר, נחשב זמן איכות עם הילד?

האם חשוב לשחק משחקי קופסה עם ילדים? כשהילדים

מציאות בעידן הקורונה 4 – להפעיל את הגוף

איך נעזור לילדים לווסת את החושים גם בימי

« הקודם Page1 Page2 Page3 Page4 Page5 הבא »
הצטרפו אלינו בפייסבוק
פוסטים אחרונים
  • ניוזלטר פסח תשפב
  • מה עושים בנסיעות עם ילד בגמילה מחיתולים
  • אביב הגיע גמילה מחיתולים באה
  • יש לי ילד מתוק
  • ניוזלטר ראש השנה תשפ"ב
  • ניוזלטר אוגוסט 2021
  • מה באמת ילדים צריכים מההורים
  • ישורת אחרונה לקראת תחילת שנת לימודים
  • קניות בסופר, נחשב זמן איכות עם הילד?
  • מציאות בעידן הקורונה 4 – להפעיל את הגוף
  • מציאות בעידן הקורונה 3 – הקשבה
  • מציאות בעידן הקורונה 2 – תחושת ערך
  • מציאות בעידן הקורונה 1 – תיווך לילדים
  • אם תמשיכי להתנהג ככה לא יבואו אליך יותר חברים
  • איך לחגוג בצורה קצת אחרת שנת בר מצווה ובת מצווה #2
אודיל רוזנפלד .B.Sc

מנחת הורים מוסמכת ע"י מכון אדלר
יועצת גמילה מחיתולים
יועצת שינה
054-2455815
צור קשר

קידום אתרי וורדפרס
הוקם באהבה ע"י חברת מאצ'מור מתמחים ב- בניית אתרי וורדפרס

גמילה מחיתולים – הדרכה אינטרנטית

ארזתי עבורך את כל הידע והניסיון המקצועי שלי,

בהדרכה אינטרנטית להכנה וליווי ילדים בגמילה מחיתולים

וכל זה יכול להיות אצלך בלחיצה על הקישור!

קורס אונליין – גמילה מחיתולים

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס